maandag 30 april 2012

Mumbai & Chennai trip

Omdat een fabriek zonder personeel maar een zielige bedoening is, zijn we een weekje naar India gegaan voor het rekruteren van mensen. De avond dat ik landde op Mumbai en een taxi aanhield, viel me meteen de sterke 'natte handdoeken' geur op. Het was naar mijn normen verschrikkelijk heet en vochtig, maar de taxidriver wist me te vertellen dat dit nog niets is, en het nog allemaal moet beginnen de komende maanden (slik).

Mijn eerste avond zat ik met open mond naar buiten te staren naar de 'Slums', honden, kinderen met baby's op de middenberm, en nog zoveel dingen die ik niet kon plaatsen. Ik was van men stuk en vroeg me af hoe ik hier ooit zou kunnen aan wennen.

Vreemd genoeg wen je dus aan de armoede, maar ben je vooral ook verwonderd van de geweldige sfeer in Mumbai, en gastvriendelijkheid. 

Na een viertal dagen in Mumbai te hebben doorgebracht aan de Marine Bay, was het tijd om door te vliegen naar Chennai. Een stuk kleiner en minder druk dan Mumbai, maar desalniettemin een prachtige plaats om te vertoeven.

Ik sloot men week India af met de bedenking dat dit land, die momenteel economisch enorm aan het 'boomen' is; nog veel obstakels zal moeten overwinnen. Ik twijfel er niet aan dat dit land binnen 10 of 20 jaar een andere vorm zal hebben aangenomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten